El nostre objectiu és donar compliment al regulat en la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.
El termini màxim que atorga aquesta normativa per implantar un Canal de Denúncies és de tres mesos, a comptar des de l’entrada en vigor de la norma anteriorment referenciada, és a dir, el 13 de juny de 2023.
En el cas dels municipis de menys de 10.000 habitants l’esmentat termini s’estendrà fins a l’1 de desembre de 2023.
Per tot això, estem desenvolupant un Canal de Denúncies que generi prou confiança perquè les persones siguin capaces de denunciar a través de la seu electrònica qualsevol comportament deshonest.
Aquest servei, li proporcionarà:
- Un apartat a la seu electrònica, on es puguin presentar informacions/denúncies respectant la confidencialitat del denunciant.
- Un sistema intern d’informació i de gestió d’aquestes denúncies.
Què és un canal de denúncies?
Un Canal de Denúncies és una eina que ens permetrà garantir la protecció de les persones que informen d’infraccions greus o molt greus a una organització sobre sospites de mala conducta.
Hem de tenir present que no es tracta d’un canal de denúncies obert per informar sobre qualsevol persona o veí, sinó només per informar sobre accions indegudes dels empleats públics o dels qui prestin una relació laboral o professional amb una administració.
Aquest servei estarà disponible per a tots els clients abans de l’entrada en vigor d’aquestes noves obligacions