La porta del ciutadà a l’administració electrònica

La Carpeta Ciutadana ha sorgit com un portal amb un accés centralitzat a una varietat de serveis i tràmits, que permetrà al ciutadà comunicar-se d’una manera àgil amb l’Administració Pública.

En un món cada vegada més connectat, la tecnologia s’ha convertit en una eina que simplifica la relació entre els ciutadans i l’administració.

S’ha creat un espai únic on es facilitarà al ciutadà tota la informació que ofereixen les Administracions Públiques.

Què és la Carpeta Ciutadana?

Seguint la definició que ens dona l’Estat, “Carpeta Ciutadana és un espai personal en línia que et facilita la relació amb les Administracions Públiques”.

En aquest sentit, s’ha creat un espai únic on es facilitarà al ciutadà tota la informació que ofereixen les Administracions Públiques.

En accedir a aquest espai, el ciutadà podrà comunicar-se amb l’Administració, consultar-hi dades personals i fins i tot sol·licitar cita prèvia. També podrà accedir als expedients administratius disponibles en totes les Administracions, veure’n les notificacions, fins i tot rebre avisos i alertes en diverses àrees.

Són moltes les àrees en què pot rebre informació el ciutadà, tot accedint a la seva carpeta ciutadana, des d’educació i formació, salut, afers socials, habitatge, transport, feina, prestacions…

Com s’identifica el ciutadà per accedir a la Carpeta Ciutadana?

Es podrà accedir a “Mi Carpeta Ciudadana” mitjançant Cl@ve, tant amb el DNI electrònic com amb qualsevol certificat electrònic reconegut, així com Cl@ve PIN i Cl@ve Permanent.

Quines són les característiques principals que es destaquen d’aquesta Carpeta Ciutadana?

  • Sense registre previ d’usuari. Utilitza cl@ve.
  • Sempre actualitzada. No emmagatzema dades, se cerca la informació de manera immediata
  • Personalitzable. S’hi poden destacar serveis favorits. I s’adapta a dispositius d’accés, tauletes, smartphones, ordinadors…
  • Escalable.

Els ciutadans podran consultar a la data actual tots els expedients que tinguin oberts, sempre que les administracions estiguin integrades amb la Carpeta Ciutadana.

Podré veure-hi tots els meus expedients?

Un dels punts més importants d’aquesta Carpeta Ciutadana és que [FRASE DESTACADA] els ciutadans podran consultar a la data actual tots els expedients que tinguin oberts, sempre que les administracions estiguin integrades amb la Carpeta Ciutadana i, per tant, tornin un conjunt de dades mitjançant els serveis web. D’aquesta manera, aquesta informació es compartirà entre les administracions d’origen i la Carpeta Ciutadana.

S’està treballant perquè en un futur proper es pugui accedir de la mateixa manera als expedients que estiguin en un estat finalista.

Dins de l’apartat d’expedients, els ciutadans poden consultar els expedients dels quals disposen a les seus de l’Administració General de l’Estat, les Comunitats Autònomes i les Diputacions i els Ajuntaments. Cada vegada hi ha més Administracions que s’integren amb els serveis web de la Carpeta Ciutadana.

En resum, aquesta Carpeta Ciutadana ha vingut a afavorir la interacció dels ciutadans amb totes les Administracions Públiques, centrar en un punt tot el que el ciutadà pot necessitar. Per aconseguir-ho, s’han utilitzat diversos serveis Notifica, PID, SIR, REA, i els serveis web que han permès integrar els expedients de totes les seus electròniques i mostrar-les en aquest únic punt.

La Carpeta Ciutadana representa un pas endavant cap a una administració pública més eficient, centrada en el ciutadà i adaptable a l’era digital. Aquesta plataforma no només simplifica tràmits, sinó que també ofereix als ciutadans una experiència més àgil, transparent i accessible en la seva relació amb les Administracions Públiques.

Compartir:

Quiero que me llamen

Si necesitas ayuda deja tus datos de contacto y nosotros te llamamos.

Información básica de protección de datos. Responsable del tratamiento: ESPUBLICO SERVICIOS PARA LA ADMINISTRACIÓN, S.A. (esPublico). Finalidad: a) contactar contigo para responder a las consultas y peticiones de información formuladas, b) mantener relaciones con la entidad en la que trabajas. Ejercicio de derechos: dpd@espublico.com o en la dirección postal del responsable del tratamiento. Más información: Política de Privacidad.

Si lo prefieres llámanos